De vorderingen van JeePee Citroen DS19 1958 “La première de la première”


Zondag 1 november 2015

 

Afgelopen dagen wederom aan de godin verder gesleuteld.

Dashboard is teruggeplaatst en alle rubber tulen van de kabelboom zijn vervangen door nieuwe.

 

 

 

Aanslagrubbers voor de ruitenwissers, NOS.

 

Helaas was de oliepomp defect en lekte olie. Nieuwe pomp (LHM) weer zwart gespoten.

 

Na een nachtje drogen, kan het afplakmateriaal worden verwijderd.

 

De rechter deur was retour naar het spuitbedrijf, ik was er niet tevreden over.

Afgelopen vrijdag is de deur terug gekomen, helaas waren ze vergeten de ruit eruit te halen.

Besloten om de ruit te vervangen, het geheel gedemonteerd.

 

Voor de zekerheid nog de onderste maten van de bevestiging opgemeten.

 

Met een pijpsleutel wordt voorzichtig de metalen rand aan de onderzijde los getikt.

 

De oude oliepomp wordt verwijderd.

 

 

Pomp verwijderd, V-snaren en aansluitleiding zijn losgemaakt.

 

Nieuw rubber voor de aansluiting.


En alles weer op zijn plek.

 


In de tussentijd de onderste afdekplaten van het motorcompartiment gespoten.


De luchttunnel(s) worden geplaatst op hun originele locatie.

 

 

Aan de voorzijde worden ze, per tunnel, vastgezet met twee bouten.

Voorste plaat wordt gemonteerd.

 

En een en ander weer volledig.

 

 

Een ander glazen ruitensproeierreservoir aangeschaft, de vorige had ik uit mijn handen

laten vallen. Dit soort onderdelen worden duur, na lang zoeken een exemplaar gevonden en

50 Euro armer.

 

We gaan verder met de bodemplaten.......

 

Op e onderste foto kan je zien hoe de wind door de tunnel heen gaat.

 

 

Volgende keer weer verder.....


 

Volgende keer verder.