De vorderingen van JeePee Citroen DS19 1958 “La première de la première”


Vrijdag 31 juli 2015

 

Vandaag de linker kachelradiateur opgehaald, de radiateur is opnieuw gereviseerd.

Er is een geheel nieuw blok ingekomen.

 

 

De aansluiting voor de verwarmingsslangen is vastgezet met een tweetal tapschroeven.

 

Het geheel nogmaals opnieuw gespoten.

 

Vandaag ook de opnieuw verchroomde binnenklinken opgehaald, de klinken dienen

nog wel te worden gemonteerd.

 

Tevens nieuwe rubbers voor de deuren aangeschaft.

 

De klink wordt in elkaar gezet...........

 

Nieuw rubbers geplaatst op de binnenklink.

 

Het gat in de portier waar het bevestigingsmateriaal voor de smalle zijde van de klink wordt gemonteerd.

 

 

De trekstang wordt aangebracht op het slotmechanisme, rubber is vernieuwd.

 

Vervolgens wordt de trekstang door het voorste gat in het portier gebracht, en kan

worden aangebracht op de binnenklink.

 

Haaks op de deur in het gat steken en dan een kwart tegen de klok in vastdraaien.

 

Het slot kan worden gemonteerd.

 

Binnenklink zit op zijn plek, fijnafstelling zal later geschieden.

 

Raamgeleiders zijn aangebracht en de ruit op zijn plek geduwd.  De ruit wordt met

twee clips vastgezet op het raammechanisme.

 

Bevestigingsmateriaal  welke gebruikt voor het afstellen van de ruit, hiermee kan

de diepte van de ruit worden afgesteld in het portier.

 

De locatie van deze bout/moer op het ruitmechanisme (tijdens de oude situatie)

Bij het aandraaien van de moer van de raamgeleider, aan de linker kant van het portier, breekt

er spontaan een tapeinde af.

Na het geheel demonteren van de ruit, kan de raamgeleider worden verwijderd.

 

Uiteindelijk een nieuw tapeinde (M7) gelast op de geleider.

M5 boutjes worden aangebracht, deze boutjes zorgen ervoor dat het raammechanisme een uiterste

stand heeft ten opzichte van de geleider.

 

De ruit zit op zijn plek.

 

Volgende keer weer verder.....


 

Volgende keer verder.